Opublikowano: 11 grudnia 2020

Landing page to narzędzie coraz częściej używane przez marketerów, których celem jest pozyskanie potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą danej firmy. Jak stworzyć dobry landing page, aby był on jak najbardziej skuteczny?

Czytelność

Pierwszym czynnikiem, który powinieneś wziąć pod uwagę, budując landing page, jest oczywiście jego czytelność. Świat web designu już od kilku lat kroczy w kierunku minimalizmu i to właśnie w tę stronę powinieneś podążać. Użytkownicy w Internecie w dzisiejszych czasach nie mają czasu na czytanie długich tekstów, zachęcających do zakupu. W zamian za to wolą landing page w jasny sposób przekazujące, co dokładnie użytkownicy mogą zakupić oraz w jakiej cenie. Takie informacje w czytelnym miejscu w dużym stopniu przyczynią się do wzrostu współczynnika konwersji.

Oferowanie tylko jednego produktu lub usługi

Jeszcze kilka lub nawet kilkanaście lat temu mogłeś trafić na stworzone landing page, na których marketer oferował więcej niż jedną usługę lub produkt. Było to rozwiązanie mało efektywne, ponieważ uwaga użytkownika była rozproszona. Bardzo często zdarzało się, że po prostu opuszczał on daną stronę internetową, ponieważ nie wiedział, jaki następny krok musi wykonać, aby zakupić interesujący go produkt. Po wielu analizach zdecydowana większość marketerów postanowiła odstąpić od tego zamysłu. Zgodnie uznano, że landing page powinien zawierać tylko jeden konkretny produkt lub usługę.

Najważniejsze cechy oferty

Co powinien zawierać landing page, aby konwertował jeszcze lepiej? Zdecydowanie są to wylistowane najważniejsze cechy oferty, dzięki czemu użytkownicy nie muszą czytać ściany tekstu. Użytkownik powinien mieć w punktach opisane, co zyska dzięki skorzystaniu z danego produktu lub usługi. Jest to również pole do popisu dla marketerów. Dzięki mapom ciepła mogą oni zobaczyć, która wylistowana zaleta wzbudziła największe zainteresowanie użytkowników. Taka wiedza może znacząco pomóc zoptymalizować landing page nie tylko w trakcie kampanii, ale również w momencie rozpoczęcia kolejnych.

Ograniczenie czasowe lub ilościowe

Kolejną cechą, którą powinien charakteryzować się dobry landing page, jest ograniczenie czasowe lub ilościowe. Dzięki takiemu zabiegowi użytkownik jest przekonany, że musi w danym momencie skorzystać z oferty, bo może ona już wkrótce wygasnąć. Według wielu ekspertów jest to najlepszy sposób na zwiększenie współczynnika konwersji na witrynie. Dobrze jest podejść do tego od strony psychologicznej i zachęcić użytkownika do wykonania danej czynności ze względu na kończące się miejsca. Jeżeli użytkownik jest żywo zainteresowany daną tematyką, bardzo prawdopodobne, że skorzysta z niej ze strachu przed jej utratą. Bardzo często ograniczenia ilościowe oraz jakościowe są ustawione na bardzo niskim poziomie, aby dodatkowo zachęcić do działania.

Bezpośredni zwrot do działania

Każdy dobrze przygotowany landing page musi posiadać bezpośredni zwrot do działania, czyli CTA (Call to Action). Dzięki temu zabiegowi użytkownik doskonale będzie wiedział, jakie kroki musi podjąć, aby osiągnąć zamierzony cel. Zazwyczaj te kroki równają się z podaniem adresu mailowego oraz kliknięciem przycisku „Zapisuję się”. W ten sposób adres mailowy trafia do bazy mailingowej, z której marketer może wysyłać kolejne oferty potencjalnemu klientowi. Dzięki jasnej zachęcie do działania możesz skutecznie zminimalizować potencjalne odrzucenie swojej witryny. Warto zatem to wdrożyć!

O tym, jak napisać dobry landing page mogłoby powstać co najmniej kilkadziesiąt książek. Musisz jednak pamiętać, że nigdy nie ma stuprocentowej pewności, że dany landing page przyniesie sukces w trakcie kampanii. Potrzeba wielu testów, aby jednoznacznie stwierdzić, który landing page będzie najlepiej dopasowany do Twojej grupy docelowej.